De Customer Contact Management Association (CCMA) organiseert ieder jaar de Nationale Klantcontact Week. In deze week zorgen leidinggevenden in klantcontact dat het zeer waardevolle werk van alle klantcontactmedewerkers extra onder de aandacht wordt gebracht en er erkenning wordt gegeven aan al die duizenden medewerkers in klantcontact.
Het CCMA-bestuur aan het woord over hun samenwerking met Cynthia:
Al een aantal jaar op rij organiseert het CCMA-bestuur de Nationale Klantcontact Week (NKW). Het evenement richt zich op het motiveren van leidinggevenden om er een geweldige week van te maken voor en met hun teams. Het bestuur ziet dit als een kans om onze doelgroep, de vakgenoten, dichter bij elkaar te brengen. En hoe geweldig is het, dat je duizenden mensen een veel leukere week aanbiedt dan de gemiddelde werkweek?
Professioneel
Het CCMA-bestuur bestaat volledig uit vrijwilligers die zich graag bezighouden met het verbinden en inspireren van vakgenoten binnen klantcontact. De organisatie van een evenement als de NKW vraagt juist om ontzettend veel doe- en regeldingen. Door een uitdaging aan de organisatorische kant ontstond er een probleem om het project dit jaar op poten te krijgen. En wat zijn we daarom blij dat Cynthia op onze radar kwam die dit hele project zeer professioneel heeft aangepakt. We voelden ons echt ontzorgd.
Voor het eerst externe sponsoren
Voor het bestuur was het dit jaar extra belangrijk dat alles rondom deze week perfect geregeld was. Het was namelijk de eerste keer dat we met externe sponsoren werkten. En het is heel logisch dat zij willen zien wat hun investering oplevert. Hierin zie je ook de professionaliteit van Cynthia terugkomen. Bijvoorbeeld hoe zij het overleggen met de sponsoren aanpakt. Ook voor andere zaken hebben we van haar kennis en kunde gebruik kunnen maken.
Een slimmer bestuur
Haar kennis van data kwam namelijk ook zeer goed van pas. Ze analyseerde bijvoorbeeld de social media posts: welke is succesvol, welke minder en waarom? Dat soort dingen maakt ons bestuur slimmer. Verder is Cynthia een behoorlijke duizendpoot met veel creativiteit.
Zo zijn er nu bijvoorbeeld mailtemplates, we hebben verschillende persberichten aangeleverd aan de media (in plaats van dat we hen vroegen om iets over deze week te schrijven), er zijn posters ontwikkeld – zelfs Engelstalig – en ze heeft meegedacht in het wedstrijdelement tijdens de week. Zo’n contest element is gewoon hartstikke leuk. Daarbij werkt het ook goed voor de zichtbaarheid van het evenement. Want een winnaar uitroepen, is weer een mooie reden voor extra exposure. Wat dat betreft kijken we als bestuur terug op een succesvolle NKW!
Wat is succes?
De definitie van succes is voor iedereen natuurlijk anders. Voor ons hield het in dat er dit jaar 55 bedrijven deelnamen – wat een aantal jaar terug nog op drie handen te tellen was. Naast deze groei, zaten er ook echt grote bedrijven tussen zoals Eneco, ABN Amro, KPN en een aantal facilitaire contactcenters. Op die manier bereik je dus echt veel mensen. Daar doen we het voor en dat maakt dat we als bestuur terugkijken op een groot succes!
Dit klantverhaal is tot stand gekomen door een interview. Judith de Jong heeft zowel het interview afgenomen, als dit artikel geschreven. Voor meer informatie over Judith ga je naar haar website.