Tijdens de CCMA Manager of the Year (MOTY) verkiezing van 2022, was ik als oud-winnaar onderdeel van de vakjury. In een serie van vlogs laat ik jullie zien hoe ik dit proces beleef en wat er achter de schermen gebeurt!
Hoe dat eruit ziet, dat zie je in deze video, over de vlogdag!
Hoe dat eruit ziet, dat zie je in deze video, over de jurybezoeken Manager of the Year! Meer content en video’s over de MOTY vind je hier!
In 2021 won ik de Manager of the Year award. Een prestigieuze award, die ieder jaar wordt uitgereikt door de Customer Contact Management Association. Tijdens dit traject van meerdere maanden, worden genomineerde klantcontact managers door een vakjury beoordeeld op diverse gebieden van hun functie. Bijvoorbeeld leiderschap, innovatie, visie en strategie. Uit meer dan 60 genomineerde klantcontact managers zijn acht halvefinalisten geselecteerd. Hiervan zijn er vier doorgegaan naar de finale. Tijdens het proces laten de managers meer van zich zien via opdrachten. Zo is er een bedrijfsbezoek georganiseerd, waarbij de deelnemers de juryleden bij hen op kantoor ontvangen. Hier wordt dan uitleg gegeven over de operatie, de grootte, de impact en de scope. De juryleden krijgen de kans om met leidinggevenden en direct reports te praten. Iedere kandidaat is vrij in de invulling van dit bezoek.
Vervolgens is er ook een vlog-battle geweest, waarin de deelnemers in tweetallen een vlog opnemen onder leiding van Gerrit Heijkoop.
Meer lezen over de MOTY 2021? Dat kan hier!