CCMA Awards: De vier genomineerden op een rij

Dit artikel verscheen op de website van Customer First.

Donderdagavond 3 juni 2021 wordt bekend wie van de vier finalisten de winnaar wordt van de CCMA Award 2021. In de race voor deze titel zijn Barbara de Koning Gans (Rabobank), Cynthia Mak (Talpa Networks), Gitta Hoeks (Zilveren Kruis Achmea), Ramond Leenders (GGD Regio Utrecht). Even een klein voorstelrondje.

Barbara de Koning Gans (foto links
Barbara de Koning Gans is verantwoordelijk voor de Rabo Klantenservice. Samen met 2500 adviseurs en supportmedewerkers zijn zij het eerste aanspreekpunt. Zij zijn de oren en ogen van de bank, altijd in beweging en de aanjagers van verandering. Ze kwam het vak in via de marketingkant, maar is steeds dichter richting de klant gekropen. ‘De klant als middel om te verbeteren voor de klant zelf. De klant geeft haarfijn aan waar een organisatie kan verbeteren. Dat in combinatie met een enorm klanthart heeft me aan dit vak verbonden’, aldus Koning De Gans.
Naar eigen zeggen kan ze de prijs winnen omdat ze in staat is een beweging in gang te zetten, waarbij iedereen zij iedereen aan de visie van een organisatie verbindt en iedereen vanuit zijn eigen kracht kan laten werken, waarmee veel zelfvertrouwen wordt gedaan. De Koning Gans vindt het mooie aan het vak dat de klant en medewerker iedere dag een beetje beter. In de toekomst wil ze graag organisaties én de branche challengen op het naar binnen brengen van de stem van de klant en belang hiervan laten zien, zodat klantcontactcenters niet enkel gezien worden als sluitposten maar juist als fullservice centers waarbij waarde wordt toegevoegd.

Cynthia Mak (midden rechts)
Cynthia Mak is Manager Customer Care bij Talpa Network. Ze kwam de klantencontactwereld als bijbaantje via een vriendin bij Natufit (nu: Flinndal). Na zes maanden was ze shiftleader en na acht jaar is ze uiteindelijk geswitcht vanwege gebrek aan doorgroeimogelijkheden. Ze is dol op deze business doordat Customer Care alle afdelingen binnen een bedrijf raakt, inclusief het echte persoonlijke contact met de klant. Dat er altijd behoefte aan customer care is, omdat niet alles 100% foutloos kan zijn, maakt ook dat er altijd ruimte is voor verbetering en motivatie, aldus Mak.
Ze zou, naar eigen zeggen, een goede winnaar kunnen zijn vanwege de goede visie gebaseerd op praktijkervaring. Zelf weten hoe het is om aan de telefoonlijn te zitten en klachten oplossen als basis en die kunnen vertalen naar de business. Oog hebben voor de processen en de kosten. De doelstelling van Mak in de toekomst is dat in het algemeen de prestige van het klantencontact een enorme vlucht omhoog neemt.

Ramond Leenders (foto midden links)
Ramond Leenders is interim manager bij de GGD Regio Utrecht en verantwoordelijk voor twee afdelingen binnen het Coronabedrijf, waaronder het Bron- en Contactonderzoek. Met een achtergrond in de IT in combinatie met informatiemanagement heeft hij een ‘data driven’ aanpak geïntroduceerd bij het Coronabedrijf. ‘Wat gaat vandaag goed, kan morgen beter in dezelfde tijd, of minimaal net zo goed in minder tijd’, zo luidt zijn credo. Hij stimuleert medewerkers vanuit hun talent en noemt zijn nominatie een waardering voor de hele GGD Regio Utrecht.

Gitta Hoeks (rechts)
Gitta Hoeks is mananger klantenservice bij Zilveren Kruis en stimuleert graag verbeteringen in een maatschappelijke relevante omgeving. Haar doel is om gezondheid dichterbij te brengen voor klant en medewerker. Dit komt mede door haar achtergrond in de gezondheidswetenschap. ‘Als mijn medewerkers goed in hun vel zitten, zijn de contacten met klanten makkelijker, mooier en beter. Zo groeit de klanttevredenheid samen met medewerkerstevredenheid. Want gezondheid is meer dan niet-ziek zijn’, aldus Hoeks.

Share the Post:

Gerelateerde berichten

Hai! Ik ben Cynthia: expert in leiderschap van klantcontact teams

Sinds 2006 heb ik als (eind)verantwoordelijke van klantcontactteams verschillende nationale én internationale miljoenenbedrijven geholpen om hun klantcontact afdeling te verbeteren. Merken waar ik mee heb gewerkt zijn onder andere Flinndal, MessageBird, NMBRS, BESTSELLER, Talpa Network en Budget Thuis. Hier heb ik diverse veranderingen doorgevoerd op het gebied van leiderschap, team dynamieken, processen en werkwijzen.

In 2021 ben ik bekroond tot Manager of the Year door de Customer Contact Management Association (CCMA).

Eind 2022 heb ik The Caring Company opgericht en adviseer ik bedrijven in het verbeteren van de klantcontactteams, door duurzame veranderingen door te voeren.

Ben je benieuwd of en hoe ik je kan helpen bij het verbeteren van jouw klantcontactteam? Boek dan een vrijblijvende matchcall in!

Tijdens deze matchcall bespreken we jouw uitdagingen en geef ik je gelijk 3 praktische tips mee die je vandaag al kunt toepassen om jouw klantcontactteam beter te laten functioneren.

Daarnaast kijken we samen of ik de juiste persoon ben om je verder te helpen.

Lijkt het je wat, boek dan hieronder direct jouw matchcall in!