Zendesk & Klantcontact Optimalisatie

Met een verbeterde inrichting van Zendesk naar lagere kosten en een beter resultaat.

Kun je meer uit Zendesk halen, maar weet je niet hoe?

Jij wilt graag een goede klantenservice voor jouw organisatie. Omdat je service een onderscheidende factor is voor jouw merk. Of omdat je het gewoon belangrijk vindt dat klanten snel en goed geholpen worden. De basis is gelegd, je hebt een team en je hebt Zendesk. Maar toch ben je nog niet ondersteboven van de service die wordt geboden.

Ondanks dat je weet dat het team erg hun best doet, merk je het volgende op:

  • Je mist het inzicht in de basale data. Hoeveel contacten krijg je binnen? Waar gaan ze over? Je weet het niet precies.
  • Er zijn backlogs, maar het is je niet duidelijk waar dit door komt.
  • Eigenlijk weet je ook niet precies wat het team allemaal doet.

Je weet dat het beter kan, maar je hebt nog geen duidelijk idee hoe daar te komen. Binnen de organisatie is er niemand met Zendesk kennis. Het team is te klein om een specialist op te leiden of in te huren.

Je zoekt iemand die jou snel kan helpen met inzicht in de processen, je kan vertellen waar je kunt verbeteren en hoe je Zendesk optimaal in kunt richten.

Iemand die jaren ervaring heeft met het werken met Zendesk. Die snapt hoe je het optimale uit de tool kan halen. Iemand die de trends voor jou volgt, zodat jij dit niet hoeft te doen.

Je zoekt een expert die meerdere malen succesvol klantenservice afdelingen heeft verbeterd door Zendesk te optimaliseren. Die 25% tot 45% verbetering voor je kan realiseren. Je zoekt niet alleen iemand die het je vertelt, maar iemand die dit voor je doet.

Dat is waar ik jou mee help met Zendesk & Klantcontact Optimalisatie.

Welk voordeel zou het voor jou en je team hebben als je ...

✔︎ Minstens 25% efficiëntieverbetering kunt behalen?

✔︎ Team minder tijd kwijt is aan handmatige handelingen, en meer geholpen wordt door slimme automatiseringen?

✔︎ Helder inzicht krijgt in hoe de processen lopen?

✔︎ Wekelijks kunt rapporteren op de juiste data?

Ik help jou door jouw klantenservice processen én Zendesk omgeving te optimaliseren.

Hai! Ik ben Cynthia: expert in leiderschap van klantcontactteams.

Sinds 2006 heb ik als (eind)verantwoordelijke van klantcontactteams verschillende nationale én internationale miljoenenbedrijven geholpen om hun klantcontact afdeling te verbeteren.

Merken waar ik mee heb gewerkt zijn onder andere Flinndal, MessageBird, NMBRS, BESTSELLER, Talpa Network, BudgetThuis en enviolo. Hier heb ik diverse veranderingen doorgevoerd op het gebied van leiderschap, teamdynamieken, processen en werkwijzen.

In 2021 ben ik bekroond tot Manager of the Year door de Customer Contact Management Association (CCMA).

Eind 2022 heb ik The Caring Company opgericht en adviseer ik bedrijven in het verbeteren van de klantcontactteams, door duurzame veranderingen door te voeren.

Daarnaast heb ik jaren ervaring met het werken én optimaliseren met Zendesk. Ik heb voor meerdere bedrijven efficiëntieverbeteringen tussen de 25% en 55% doorgevoerd. Simpelweg door Zendesk slimmer en beter te gebruiken.

Cynthia Mak The Caring Company (1)

Betrokken en bereikbaar

Ik sta bekend als zeer bereikbaar en betrokken om het beste uit jouw team te halen.

17+ jaren ervaring

In het verbeteren van klantcontactteams op het gebied van leiderschap, team dynamieken, processen en werkwijzen.

Manager of the year

In 2021 ben ik bekroond tot Manager of the Year door de Customer Contact Management Association (CCMA).

Zendesk & Klantcontact Optimalisatie

Hoe ziet zo'n traject eruit?

1. Heldere doelen

In een eerste gesprek brengen we in kaart wat jij als grootste knelpunten beschouwt, en welke resultaten jij graag zou willen behalen.

2. Op onderzoek uit

Vervolgens ga ik op onderzoek uit bij de medewerkers, stakeholders en de processen. Zo heb ik al snel een beeld van wat er speelt op het gebied van leiderschap, processen, motivatie, tevredenheid en klantbeleving. Ook kijk ik wat de cijfers vertellen, en hoe dit aansluit bij de kwalitatieve bevindingen. Ik breng de trends en afwijkingen in kaart en vind waar de grootste potentie voor verbeteringen ligt.

En ja, ik wil ook graag wat tickets oplossen!

3. Ontwerp en voorstel

Op basis van de analyse van alle informatie, maak ik een voorstel voor je. Ik teken de processen uit en bereken de businesscase voor je.

4. Implementatie

Tijd om het voorstel uit te voeren en Zendesk te updaten. Ik ontzorg jou en ik regel het onderstaande:

  • Implementatie en opzet
  • Rapportage en monitoring
  • Bijsturen en bijschaven waar nodig
  • 5. Afronding en overdracht

    Blij met de resultaten? Mooi! Dan zorg ik dat jouw eigen team dit kan voortzetten. Ik zorg voor een goede hand-over, zodat jullie ongestoord verder kunnen met je missie: een fantastische klantenservice neerzetten.

    6. After care

    Heb je in de maanden nadat ik weg ben, toch nog vragen? Mij wel bellen! Je krijgt 3 maanden After Care. Dit betekent dat je drie maanden lang, elke week 45 minuten met me kunt inchecken. Voor vragen, of voor de "hoe zat dit ook alweer" vragen. Even sparren? Of behoefte aan coaching? We doen het zoals jij het wilt. En je hoeft je geen zorgen te maken over onverwachte kosten. Die zijn er namelijk niet.

    Wat vinden anderen van The Caring Company?

    Wat zijn de resultaten van
    Zendesk & Klantcontact Optimalisatie?

    ✔︎ Je hebt logische klantenservice processen, helder vastgelegd en gedocumenteerd;

    ✔︎ De Zendesk inrichting is aangesloten op deze processen;

    ✔︎ Je maakt beter gebruik van de opties die Zendesk biedt voor jouw specifieke klantenservice strategie;

    ✔︎ Je kunt concrete verbeteringen zien in de klanttevredenheid, de efficiëntie, en de kosten van je team;

    ✔︎ Jouw team is verlost van onnodig tijdrovend handmatig werk!

    Zendesk & Klantcontact Optimalisatie betekent:

    ✔︎ In 3-6 maanden werkt je team gegarandeerd efficiënter.

    ✔︎ Hybride ondersteuning, deels bij jou op locatie, deels op afstand

    ✔︎ Altijd maatwerk, altijd transparant over investering en resultaat

    ✔︎ Geen onverwachte verassingen met extra uren of extra kosten. Eén projectprijs.

    ✔︎ Aftercare: Na afloop ben ik nog maanden lang 45 minuten per week beschikbaar voor jouw organisatie voor sparring, coaching of mentoring

    Meest gestelde vragen

    Dit is maatwerk, daardoor ontvang je een op maat gemaakte offerte welke aansluit bij jouw behoeften, doelstellingen en budget.

    Ik werk volgens een 6-stappen plan, wat ik in drie maanden kan voltooien. Ik werk als een speer, dus ik kan snel resultaten voor jou neerzetten. Zeker als jij mij hierin de ruimte geeft, of de mensen en middelen beschikbaar maakt die nodig zijn. Maar ik heb nooit meer dan zes maanden nodig.

    Ik breng jouw processen en Zendesk inrichting in kaart, bereken voor je wat beter/sneller/slimmer kan, en implementeer dat voor je.

    Met mijn kennis van Zendesk én van klantenservice, sla je twee vliegen in één klap. Plus, je hebt geen extra externe partijen nodig. En mocht dat wel zo zijn, dan ontzorg ik jou in de keuze én aansturing.

    Kortom: jij vertelt wat je wilt bereiken, en ik zorg dat het geregeld wordt.

    Ik heb voor verschillende bedrijven verbeteringen doorgevoerd met Zendesk, die tot minstens 25% efficiëntie verhoging hebben geleid. Wil je met hen spreken voor een referentie? Ik breng je graag in contact. Of lees erover in de testimonials!

    Dit aanbod past alleen bij je als je aan de volgende voorwaarden voldoet:

    1: Je werkt met Zendesk, of ben van plan dit binnen korte termijn te gaan doen,

    2: Je hebt een klantcontact team.

    Bonuspunten als je in een internationale organisatie werkt.

     

    Voldoe je hieraan? Mooi! Dan past dit aanbod ook bij jouw team.

    Je kunt deze call op meerdere manieren invullen. Bijvoorbeeld om te sparren, kort advies te vragen, of een case voor te leggen. Ik kan hierin meelezen met vacatureteksten. Maar je kunt deze call ook inzetten als coaching voor leidinggevenden of medewerkers in het team. Of gewoon even kletsen, als je een luisterend oor nodig hebt.

    Je kunt het invullen zoals het bij jouw behoeften aansluiten. Drie keer een kwartier? Om de week anderhalf uur? Of heb je liever een workshop of een training? We stemmen het af op jouw behoefte.

    Je kunt ook kiezen voor een training of een workshop, dit geheel naar behoefte. Kies je daar liever niet voor? Dan verwerk ik dit in de offerte.

    Tijdens het introductiegesprek bepalen we welke doelen je wilt behalen. Op basis daarvan kan ik aangeven welke input vanuit jou wordt verwacht. Ik breng mijn eigen laptop mee, dus die hoef je niet voor me te regelen.

    Ik ben zowel bij jou op locatie aanwezig, als vanuit mijn eigen kantoor. Dit is in overleg en afhankelijk van wat er voor nodig is je processen en Zendesk te kunnen optimaliseren. Is het nodig om naar verschillende locaties (binnen Nederland of wereldwijd) te reizen? Dat is geen enkel probleem, dit bespreken we voorafgaand aan de opdracht.