Workshop "De GeneratieGids"
De Sleutel tot Succesvol Leiderschap in een Diverse Wereld.

Leer hoe jij feilloos alle generaties binnen jouw team begrijpt én inspeelt op hun behoeften

Heb jij sinds de komst van Gen Z in je team slapeloze nachten vanwege het torenhoge verzuim en dito uitstroom?

Geen zorgen, je bent niet alleen. Sterker nog, het is de meest gehoorde klacht onder leidinggevenden binnen klantcontact in 2023. De babyboomers verlaten de werkvloer en daar komt Gen Z voor terug, met andere wensen en behoeften, die jij als Millenial, Pragmaat, of Gen X'er moeilijk kan begrijpen. Maar wat je wel ziet, is een hoger verzuim en een vliegensvlug verloop binnen je team, en je begrijpt als geen ander dat dit ten koste gaat van de kwaliteit van je service én je budget.

Leiderschap binnen klantcontact begint met het begrijpen van mensen. Als je dat succesvol kunt, dan snap je binnen no-time hoe je omgaat met de verschillen tussen mensen, ook tussen generaties, én hoe je jouw klantcontact afdeling klaar maakt voor de toekomst.

Ik help je hier graag bij, met de workshop

 "De GeneratieGids: De Sleutel tot Succesvol Leiderschap in een Diverse Wereld”. 

In deze workshop leer ik je aan de hand van 5 wetenschappelijke theorieën hoe je verschillen tussen generaties herkent, begrijpt, en hoe je deze kennis toepast in jouw leiderschap. Zodat jij daarmee bijvoorbeeld het verzuim en verloop kunt verlagen en resultaat van je team kunt verhogen!  

Wat zou het voor jou betekenen als je....

  • Team beter functioneert omdat jij ze als leider compleet begrijpt?
  • Problemen zoals verloop en verzuim duurzaam kunt oplossen?
  • Nu al begrijpt wat ervoor nodig is om klaar te zijn als Generatie Alpha de arbeidsmarkt zal betreden?

    Na het volgen van deze workshop weet jij hoe je omgaat met de verschillen tussen generaties én hoe je jouw klantcontactafdeling klaar maakt voor de toekomst.

Hai! Ik ben Cynthia: expert in leiderschap van klantcontact teams.

Sinds 2006 heb ik als (eind)verantwoordelijke van klantcontactteams verschillende nationale én internationale miljoenenbedrijven geholpen om hun klantcontact afdeling te verbeteren. Merken waar ik mee heb gewerkt zijn onder andere Flinndal, MessageBird, NMBRS, BESTSELLER, Talpa Network en Budget Thuis. Hier heb ik diverse veranderingen doorgevoerd op het gebied van leiderschap, team dynamieken, processen en werkwijzen.

In 2021 ben ik bekroond tot Manager of the Year door de Customer Contact Management Association (CCMA).

Eind 2022 heb ik The Caring Company opgericht en adviseer ik bedrijven in het verbeteren van de klantcontactteams, door duurzame veranderingen door te voeren.

17+ jaren ervaring

In het verbeteren van klantcontactteams op het gebied van leiderschap, team dynamieken, processen en werkwijzen.

Manager of the Year

In 2021 ben ik bekroond tot Manager of the Year door de Customer Contact Management Association (CCMA).

Betrokken en bereikbaar

Door mijn samenwerkingspartners word ik gezien als zeer bereikbaar en betrokken om het beste uit jouw team te halen.

Workshop "De GeneratieGids: De Sleutel tot Succesvol Leiderschap in een Diverse Wereld."

1.      
Hoe je de generaties kunt herkennen en onderscheiden
Boomers, Gen X, Pragmaten, Millennials, Gen Z, en straks Gen Alpha. Wat is nou typisch voor de manier van denken en doen van deze generaties? En wat betekent dit op de werkvloer?

2.    
Hoe worden deze verschillen veroorzaakt?
Welke mechanismen zijn van invloed op de ontwikkeling van mensen én generaties, en hoe kun je hierop inspelen als leider?

3.    
Voorspellen hoe volgende generaties in elkaar gaan steken

We brengen het geleerde in de praktijk met de Generatie Alpha voorspeller. Hoe zal deze generatie eruit gaan zien op de werkvloer en hoe kun jij jouw team hier alvast voor klaar gaan maken?

Voor wie is deze workshop?

Deze workshop is geschikt voor iedereen die een leidinggevende functie heeft binnen een klantcontact afdeling. Of voor iedereen die verschillende generaties in het team heeft en slapeloze nachten heeft vanwege de breinbrekers die dit oplevert.

Denk aan:

  • Teamleiders
  • Managers klantenservice
  • Customer Care leaders
  • Head of customer support
  • Supervisors klantcontact

Werk je niet binnen klantcontact, maar herken je de uitdagingen en zoek je daar een oplossing voor? Je bent van harte welkom om deel te nemen!

Wat neem je mee naar huis?

  • Je begrijpt welke ontwikkelingen in de economie, maatschappij en ontwikkelingspsychologie bijdragen aan de
    vorming van mensen binnen een generatie;
  • Je kent enkele belangrijke theorieën over de ontwikkeling van mensen en hoe deze van belang zijn voor jou als leider;
  • Je hebt meer tools om leiding te kunnen geven aan een divers team, waaronder met verschillende generaties;
  • Je weet niet alleen de huidige generaties te begrijpen, maar ook hoe je klaar kunt zijn voor de toekomstige generaties op de arbeidsmarkt.

Reserveer je plek voor de workshop

€ 199
  • Totale duur is ca. 4 uur
  • Op een centrale locatie (Hoofddorp), fantastisch te bereiken met OV én auto. Je kunt parkeren met korting.
  • De maximale groepsgrootte is 10 personen
  • Inclusief een 30 minuten Teams-call binnen 2 weken na de workshop om jouw vragen, persoonlijke behoeften en knelpunten te bespreken.

Meest gestelde vragen

• Hoe weet ik dat mijn investering ook resultaat oplevert?
Tijdens deze workshop leer je niet alleen wetenschappelijke theorieën die belangrijk zijn voor jou als leider om de individuen in je team beter te begrijpen, maar ook hoe je deze toepast in je leiderschap. De toepassing wordt direct geoefend met de groep tijdens de afsluitende oefening. Je krijgt de belangrijkste take-aways mee naar huis, en je hebt de mogelijkheid om binnen 2 weken na de workshop een 30 minuten persoonlijke call in te plannen, om jouw vragen te bespreken.

• Wat is de werkwijze precies?
De workshop duurt ongeveer 4 uur (inclusief pauze en kennismaking) en bestaat uit vier onderdelen. Hierin neem ik je mee in generaties, de verschillen en overeenkomsten ertussen, maar ook welke 5 pijlers de verschillen tussen generaties verklaren. Dit leg ik uit aan de hand van wetenschappelijke theorieën, verhalen, video’s, interviews en levendige voorbeelden. Vervolgens leer ik jou vijf persona’s, zodat je gemakkelijk de generaties kunt onthouden en onderscheiden. We sluiten af met de Generatie Alpha voorspeller, waardoor je het geleerde direct in de praktijk kunnen toepassen.
• Is de workshop ook voor onze afdeling geschikt?
De workshop is speciaal gemaakt voor leidinggevenden binnen klantcontact en (eind)verantwoordelijken voor de klantcontactafdeling. Herken je wel de uitdagingen binnen jouw team, maar is dat niet binnen klantcontact? Geen probleem! Je bent welkom om deel te nemen. Twijfel je toch? Boek een vrijblijvende call in om je zorgen door te spreken!

• Kan ik met meerdere collega’s komen?
Dat kan! De workshop is interactief, en daarom is er een maximale groepsgrootte van 10 deelnemers.

• Kan deze workshop ook bij ons op locatie worden gegeven?
Liever incompany? Dat kan zeker! De investering is dan €2475 (ex BTW). Boek een vrijblijvende call in om de wensen, datum en locatie voor jouw team door te spreken.

• Kan ik deze workshop ook online volgen?
De workshop is op locatie, er is geen mogelijkheid om deze (deels) online te volgen. Heb je je opgegeven, maar ben je verhinderd? Neem dan contact op om jouw gereserveerde plekje om te boeken naar een andere datum.

• Zijn er andere locaties dan alleen Hoofddorp?
Op dit moment zijn de opties om de workshop in Hoofddorp of incompany te volgen.

• Wanneer moet ik betalen?
Tijdens het aanmeldproces kun je direct betalen. Als het nodig is, stuur ik je apart een factuur toe, welke je binnen 1 week kunt voldoen.
 
• Moet ik iets voorbereiden?
Je hoeft geen voorbereidende oefeningen te doen.

• Wat als ik geen (ervaren) leidinggevende ben?
Dat is geen probleem! De workshop is zo ingericht dat het voor iedereen goed te volgen is, ongeacht functie of achtergrond. Dus je bent van harte welkom om deel te nemen!

• Is er eten en drinken inbegrepen?
Bij de workshop zijn koffie, thee en snacks inbegrepen.