Interim Management
Als de kat van huis is … zorg ik voor jouw klantcontact team.
Heb jij tijdelijk leiderschap nodig voor jouw klantcontact team?
Het kan je zo maar gebeuren. Zwangerschapsverlof, (on)verwacht afscheid, langdurige uitval, of de juiste match voor de functie nog niet gevonden.
Je ziet opeens dat je de komende periode geen manager voor je klantcontact afdeling hebt. Als (eind)verantwoordelijke van een klantcontact afdeling weet jij hoe belangrijk het is om de juiste kennis en expertise op deze positie te hebben. Even zonder manager is geen optie, omdat het team onvoldoende functioneert of ontwikkelt.
Daarom zie je deze tijdelijke afwezigheid ook als een kans om verbeteringen door te kunnen voeren. Een frisse en kritische blik op de processen. Of een nieuwe benadering voor oude problemen. Je zoekt een professional die plug en play direct voor jou aan de slag kan. Die jou helpt om je klantenservice duurzaam te verbeteren én aan te sturen, in enkele maanden tijd.
Dat is waar ik jou mee help.
Wat zou het voor jouw en je team betekenen als je......
✔︎ Continuïteit voor het team kunt waarborgen tijdens tijdelijke afwezigheid van de manager?
✔︎ Tegelijkertijd kunt werken aan duurzame en structurele verbeteringen aan het team?
✔︎ De klanttevredenheid kunt verhogen, doordat je de onnodige contactmomenten tussen de klant en jouw organisatie wegneemt?
Wout Hut (COO Budget Thuis) over de samenwerking met Cynthia
Hai! Ik ben Cynthia: expert in leiderschap van klantcontactteams.
Sinds 2006 heb ik als (eind)verantwoordelijke van klantcontactteams verschillende nationale én internationale miljoenenbedrijven geholpen om hun klantcontact afdeling te verbeteren. Merken waar ik mee heb gewerkt zijn onder andere Flinndal, MessageBird, NMBRS, BESTSELLER, Talpa Network, Budget Thuis en enviolo. Hier heb ik diverse veranderingen doorgevoerd op het gebied van leiderschap, teamdynamieken, processen en werkwijzen.
In 2021 ben ik bekroond tot Manager of the Year door de Customer Contact Management Association (CCMA).
Eind 2022 heb ik The Caring Company opgericht en adviseer ik bedrijven in het verbeteren van de klantcontactteams, door duurzame veranderingen door te voeren.
Betrokken en bereikbaar
Ik sta bekend als zeer bereikbaar en betrokken om het beste uit jouw team te halen.
17+ jaren ervaring
In het verbeteren van klantcontactteams op het gebied van leiderschap, team dynamieken, processen en werkwijzen.
Manager of the year
In 2021 ben ik bekroond tot Manager of the Year door de Customer Contact Management Association (CCMA).
Interim Management
Wat kun je verwachten van onze samenwerking?
People
Werken in klantcontact, dat is werken mét mensen, door mensen, voor mensen. Een succesvol leider begrijpt wat mensen beweegt, motiveert of juist afschrikt. Ik ben een mensgerichte leider die graag haar team uitdaagt én motiveert, vanuit autonomie. Ik ben zichtbaar, benaderbaar en aanwezig - zowel vanuit huis als op kantoor.
Processes
Klanten en medewerkers hebben baat bij heldere en efficiënte processen die ieders leven makkelijker maken. Ik spoor graag inefficiënties op en ontwerp oplossingen die gemakkelijk geïmplementeerd kunnen worden. Daarbij zorg ik voor duidelijke business cases die de voor- en nadelen afwegen, zodat jij makkelijk draagvlak binnen de organisatie kan vinden.
Pennies
Niemand houdt ervan om geld weg te gooien. Of dit nu gaat om een investering in een interim manager, of de waarde van het werk dat je klantcontactteam uitvoert, inzichtelijk maken. Ik help jou geld te besparen door je team te verbeteren én de processen te optimaliseren.
Wat vinden anderen van The Caring Company?
Wat zijn de resultaten van Interim Management?
✔︎ Aan het eind van het Interim Management traject heb jij een tevreden en gezond klantcontact team,
✔︎ Daarnaast ontvang jij concrete aanbevelingen om jouw klantcontact team nog beter te maken;
✔︎ Minstens één aanbeveling is doorgevoerd in de klantcontactoperatie,
✔︎ Je kunt concrete verbeteringen bereiken in de klanttevredenheid, het verloop, het verzuim, en de kosten rondom jouw klantcontactteam;
✔︎ Je beschikt over tools en inzichten om jouw klantenservice succesvol de toekomst in te leiden;
Wil je graag verbetering van je team, maar mis je inhouse de expertise én de ervaring om de knelpunten op te lossen?
✔︎ In 3-6 maanden continuering én optimalisering voor jouw klantcontact team,
✔︎ Hybride ondersteuning, deels bij jou op locatie, deels op afstand
✔︎ Altijd maatwerk, altijd transparant over investering en resultaat
✔︎ Aftercare: Na afloop ben ik nog maanden lang 45 minuten per week beschikbaar voor jouw organisatie voor sparring, coaching of mentoring
Meest gestelde vragen
Interim management is maatwerk, daardoor ontvang je een op maat gemaakte offerte zodra helder is wat de duur en omvang van de opdracht is.
Dit is afhankelijk van wanneer jij denkt weer een vaste invulling van de functie te hebben. Het uitgangspunt voor interim management is een duur van 3-6 maanden.
Ik help jou op twee manieren: met continuering en optimalisering. Continuiteit is voor het team, zeker in roerige tijden als de manager wegvalt, uitermate belangrijk. Tegelijkertijd biedt mijn tijdelijke aanwezigheid de unieke kans om optimalisaties door te voeren. Bijvoorbeeld aan processen, tools, de ontwikkeling van medewerkers of de samenwerking met andere afdelingen.
Aan de start van het traject stellen we de gewenste doelen vast, zodat jij aan het eind van het traject een helder advies hebt met concrete stappen die je kunt nemen om het gewenste resultaat te behalen.
Mijn advies baseer ik niet alleen op mijn eigen expertise en ervaring, maar ik heb ook een flink netwerk van experts, wiens kennis en kunde ik kan inschakelen om het juiste resultaat te behalen. Daarnaast kun je na oplevering van het adviesrapport nog 3 maanden lang wekelijks calls inboeken voor vragen, sparren, coaching of mentoring, om het resultaat van het traject te waarborgen.
Tijdens het interim traject verzamel ik alle aanbevelingen die ik voor jou heb, om je team te blijven verbeteren. Gedurende het traject implementeer ik minstens één aanbeveling. De rest geef ik aan jou.
Ook daar vinden we een oplossing voor! Er zijn veranderingen die ik zelf voor je kan implementeren en doorvoeren in een consultancy traject. Bijvoorbeeld als het gaat om proceswijzigingen binnen de afdeling. Is er externe hulp nodig, bijvoorbeeld van buiten het team of zelfs buiten het bedrijf? Dan kan ik bijvoorbeeld helpen door het proces te leiden of aan te sturen. Of door de juiste specifieke expertise te vinden binnen mijn brede netwerk.
Ik kan verschillende soorten afdelingen aansturen. Bijvoorbeeld klantcontactafdelingen met medewerkers die inhouse of deels geoutsourcet zijn. De grootte van het team maakt niet uit. Ik heb expertise bij zowel inhouse als outsourced en offshored teams, B2B en B2C, start-ups, scale-ups, multinationals, nationale- en internationale teams. Heb je toch vragen of jouw specifieke situatie wel van toepassing is? Boek een gratis match-call in en we bespreken jouw situatie!
Je kunt deze call op meerdere manieren invullen. Bijvoorbeeld om te sparren, kort advies te vragen, of een case voor te leggen. Ik kan hierin meelezen met vacatureteksten. Maar je kunt deze call ook inzetten als coaching voor leidinggevenden of medewerkers in het team.
Je kunt het invullen zoals het bij jouw behoeften aansluiten. Drie keer een kwartier? Om de week anderhalf uur? Of heb je liever een workshop of een training? We stemmen het af op jouw behoefte.
Je kunt ook kiezen voor een training of een workshop, dit geheel naar behoefte. Kies je daar liever niet voor? Dan verwerk ik dit in de offerte.
Tijdens het introductiegesprek bepalen we welke doelen je wilt behalen. Op basis daarvan kan ik aangeven welke input vanuit jou wordt verwacht. Ik breng mijn eigen laptop mee, dus die hoef je niet voor me te regelen.
Ik ben zowel bij jou op locatie aanwezig, als vanuit mijn eigen kantoor. Dit is in overleg en afhankelijk van wat er voor nodig is om het team optimaal aan te kunnen sturen. Is het nodig om naar verschillende locaties (binnen Nederland of wereldwijd) te reizen? Dat is geen enkel probleem, dit bespreken we voorafgaand aan de opdracht.